Munkaköri leírás
Az intézmény neve / címe:
Név, végzettség:
Közalkalmazott besorolási kategóriája, fizetési fokozata:
FEOR száma:
Munkakör megnevezése: gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus
Heti órakedvezménye | 0 | óra |
Heti munkaidőkerete | 40 | óra |
Munkáját kéthavi munkaidőkeretben végzi az intézményi SZMSZ-ben meghatározottak szerint.
Ezen munkaköri leírás 200 . szeptember 1. napján lép életbe.
Kelt.: ......................................................
.....................................................................
intézményvezető
A munkaköri leírásban foglaltakat megismertem, az abban foglaltak teljesítését rám nézve kötelezőnek tartom.
A munkaköri leírás egy példányát átvettem.
Kelt:.............................................................
..............................................................
név
Gyógypedagógus fejlesztő pedagógus munkaköri leírása
A munkáltató megnevezése:
A munkavégzés helye:
Szakképzettsége:
Munkakör irányítója:
A munkakör gazdálkodási irányítója: gazdasági vezető
1. A munkakör célja:
.................................................................................................. területén élő, beilleszkedési, tanulási nehézségekkel, magatartási rendellenességekkel küzdő gyermekek/tanulók pedagógiai ellátása, terápiás megsegítése, szakvélemény készítése.
2. Munka területei:
1. komplex pszichológiai-pedagógiai vizsgálatok pedagógiai részének végzése
2. tanácsadás
3. egyéni és kiscsoportos foglalkozások vezetése
4. beiskolázást megelőző vizsgálatok végzése
5. szakvélemények készítése
1.1 Pedagógiai diagnosztizálás:
- szükség esetén (a szülő hozzájárulása mellett) konzultáció a gyermek/tanuló óvodapedagógusával, pedagógusával és egyéb intézményekkel,
1.2 Tanácsadás
· a hozzá fordulóknak,-otthoni körülmények között is megvalósítható- ötleteket, tanácsokat,esetleg hozzáférhető szakirodalmat ajánl a felmerülő problémák kezelése érdekében
· felkérésre konzultációt biztosít az oktatási-nevelési intézmények pedagógusainak és szakembereinek
1.3 1.3 Csoportfoglalkozások vezetése
A BTM-mel küzdő gyermekek/tanulók fejlesztő foglalkoztatása, ez a probléma függvényében egyéni vagy kiscsoportos.
A foglalkozásokon az alábbi főbb területek fejlesztése történik:
o mozgásfejlesztés
o testséma, téri tájékozódás fejlesztése
o percepció fejlesztés
o beszéd fejlesztés
o grafomotoros fejlesztés
o számfogalom fejlesztése
1.4 1.4 Beiskolázást megelőző vizsgálatok
· elvégzi a vizsgálatot- az óvodapedagógus vagy a szülő kérésére- a nem egyértelműen iskolaérettnek minősített gyermekek esetében
1.5 Szakvélemény készítése
· tanulási és beilleszkedési nehézséggel, magatartási rendellenességekkel küzdő gyermekek pedagógiai vizsgálatát követően írásos szakvéleményt készít
· amennyiben az írásbeli vizsgálati kérelem a gyermek oktatási – nevelési intézményéből érkezik, abban az esetben a szülő aláírásával igazolja a szakvéleményben foglaltak ismeretét
3. ADMINISZTRATÍV MUNKA
· forgalmi naplót vezet
· egyéni lapon rögzíti a gyermekek megjelenését
· feljegyzéseket vezet a foglalkozások tartalmáról
4. Egyéb kötelezettségek
· részt vesz a heti team-megbeszéléseken
· kötelező óraszámon kívüli munkaidejét kapcsolattartásra, szakmai dokumentációra, felkészülésre, továbbképzésre használja
· részt vesz a munkáját segítő továbbképzéseken, önképzéséről gondoskodik
· titoktartási kötelezettség
· szakmai protokoll és szakmai etikai kódex alapelvei szerint jár el
· tiszteletben tartja a hozzá fordulók méltóságát, személyiségi jogait
· a munkavállaló feladata továbbá mindaz, amellyel a munkaköréhez kapcsolódóan, a szakképzettségével összefüggően az intézményvezető megbízza
5. ÚJ FELADATOK
Segítségnyújtás a gyermek, a tanuló neveléséhez , oktatásához, ha adottsága, fejlettsége, képessége,tehetsége, fejlődési üteme indokolja ( ez csak törvényileg új, egyébként eddig is ellátást nyert)
A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő (nem organikus SNI) gyermekek, tanulók óvodai, iskolai ellátásának segítése.
A Nevelési Tanácsadó szakvéleményében foglaltak végrehajtásának ellenőrzése.
Az új feladatok feltételeinek megteremtése és projekt-tervek kidolgozása a 2008-2009-es tanév feladata.
Kelt:.....................................................................
…………………………………………. ........……………………………………….
Név Név
intézményvezető munkavállaló