Alább ismertetünk néhány tanácsot egy egyéni fejlesztési terv kidolgozásához, amellyel a gyerek oktatása az ő saját tanulási módszeréhez alkalmazkodik.
A fenti lista először a Diszlexia Handbook 1999-ben jelent meg, ami rendelkezésre áll a British Diszlexia Associationnél.
Carol Orton,
Information and Policy Manager
at the British Diszlexia Association
Forrás: www.diszlexia.info
- Állapítsuk meg, mi okoz nehézséget a gyereknek. Például egy második nyelv, matematika, tudományos szakszavak, stb.
- Derítsük ki, miért vannak ilyen nehézségei. Például auditív rövid távú memória vagy fonológiai feldolgozás terén.
- Próbáljuk megállapítani, hogyan tanul. Például jobb-e a vizuális befogadásban.
- Állapítsuk meg, milyen tanítási módszer segíti jobban a tanulásban.
- Mindig kérdezzük meg magunktól, miért úgy közelítettük meg a dolgot, és van-e jobb út.
- Állapítsuk meg hogy a terv főbb részeit "Ki fogja elvégezni? Milyen gyakran? Hol?"
- Állítsunk a gyermekek elé ösztönző célokat. Minden foglalkozás a gyerek korától és képességeitől függjön.
- Folyamatosan ismételjünk, és állapítsuk meg, miért nem sikerült elérni a kitűzött célt, vagy ha sikerült, akkor a gyermek képességeit megfelelően igénybe vette-e.
- Gondoljuk végig, hogy vannak-e megvalósítható alternatívák, más lehetőségek, úgy mint stressz vagy viselkedés kezelése, amelyeket jelenleg nem alkalmazunk.
- Ne felejtsük el, hogy a gyerek csak úgy tudja kihozni magából a legtöbbet, ha az egész iskola együttműködik. Gondoskodjunk róla, hogy minden tanárt tájékoztassunk a nehézségekről, és arról, hogyan tudnak a helyzeten a legjobban segíteni.
A fenti lista először a Diszlexia Handbook 1999-ben jelent meg, ami rendelkezésre áll a British Diszlexia Associationnél.
Carol Orton,
Information and Policy Manager
at the British Diszlexia Association
Forrás: www.diszlexia.info