A nagy mozgásigényű, túlontúl is aktív gyermekek otthoni lekötése nagy gond lehet a szülők számára. Az eleven gyerekek nem ülnek egy helyben, és bíbelődnek órákig a játékaikkal, hanem ellenkezőleg, folyton ingerekre vágynak. Önálló játékuk inkább zűrzavaros, a játékok a kezükben folyton eltörnek, szétszakadnak. Ha magukra hagyjuk őket, sokszor váltanak át agresszív, veszélyes cselekedetekbe. Mindig valamilyen tevékenységet kell felkínálnunk a számukra, át kell váltani a bennük lévő energiákat, hogy a felnőtt irányítása mellett hasznosan töltsék el játékidejüket.
A részképesség-gyengeségeket mutató gyermekek sok esetben önállóan képtelenek a világ ingereit megfelelően felfogni és kódolni, nekik ebben kell, hogy segítsenek szüleik, nevelőik. Az ingerek érzékelése, és azok megfelelő hasznosítása a felnőttek tudatos segítsége, fejlesztő munkája nélkül nem történik meg az idegrendszerükben. A diszlexiás, illetve arra hajlamos gyerekeket sokkal több élményhez, látási-, hallási-, mozgásos ingerhez, sok-sok manuális tevékenységhez kell juttatni.
Ha otthon már kifogyott az ötletekből, illetve a gyermekek is és a szülők is szívesen kimozdulnának, illetve barátkoznának hasonló kisgyermekes családokkal, akkor keresse fel az Eleven Gyerekek Klubja weboldalát. A Klub hetente jelenteti meg hírlevelét, melyben változatos, eseménydús programokat, rendezvényeket ajánlanak. A közös játék, barkácsolás, a meseélmények, zenére mozgás, zenélés, kirándulás, mely a szülők és gyermekeik számára együttes élményt jelent, nagy fontosságú a pszichés fejlődés szempontjából is. A családok összetartó ereje nőhet, hiszen egy mindig aktív, vagy épp egy képesség-gyenge gyermek próbára teszi a hétköznapokban szülei türelmét. A közös, örömteli tevékenység a családon belüli, és a családok közti elszigeteltséget is oldhatja. Megismerhetik egymást, megbeszélhetik az azonos gondokat, problémákat, örömöket a szülők, a gyerekek közt barátságok szövődhetnek. A játék, az együttes élmények, a beszélgetések közben oldódhatnak a feszültségek is.
A szabadidő kreatív eltöltése, melyet a kisgyermek a szüleivel közösen végezhet, a legjobb fejlesztő tevékenység mind pszichéjének, mind képességei kialakulásának tekintetében.
Üdvözlettel:
Bartók Erika