Felvétel ideje:.......................................Tsz:...............................................
Születési hely, idő:.....................................................................................
Intézményneve, címe:.................................................................................
..................................................................................................................
Osztályfok:..................................................................................................
Megelőző vizsgálat éve:...............................................................................
Következő kontroll éve:..............................................................................
Elvégzett vizsgálatok:..................................................................................
...................................................................................................................
A felülvizsgálat megállapításai
Viselkedés - kontaktuskészség: Együttműködő - nyugodt - érdeklődő - közömbös - izgatott - nyugtalan - félénk - bizalmatlan - nehezen bevonható elutasító ................................................................................................................
Személyiség: kiegyensúlyozott - harmonikus - diszharmonikus - szorongó - gátolt - infantilis - éretlen - labilis
.............................................................................................................................
Beszéd: Alakilag ép - tartalmilag ép. Beszédhiba: részleges - diffúz diszlália, diszgrammatizmus. Késztetése: átlagos - fokozott - csekély. Szókincse: szegényes - megfelelő - választékos
.............................................................................................................................
Feladatvégzés: Feladattudat: kialakult - kialakulatlan - gyenge - alakulóban. Feladatmegértés: megfelelő - bizonytalan - segítségre szorul. Munkamód: önálló - kis segítséggel - folyamatos segítséggel - önállóan - folyamatos motiválással - változóan - csak analógiát követve dolgozik. Munkatempó: átlagos - lassú - gyors - kapkodó -felületes
.............................................................................................................................
Figyelem: Koncentrált - tartós - rövid idejű - könnyen elterelhető - fluktuált- szórt .....................................................................................................................
Emlékezet: Pontos - pontatlan - pontos, de szűk terjedelmű - elfogadható
.............................................................................................................................
Gondolkodás: konkrét, élményszintű - analógiásan kialakult vagy rávezethető - lényeges elemeket észrevesz - felismer - nem ismer fel, kapcsolatokat, összefüggéseket felismer - nem ismer fel - jól lát át - nem lát át - logikai kapcsolatokat életkoránál alacsonyabb szinten ismer fel
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
Vizuomotoros koordináció: Életkorának megfelelő -kis mértékben elmaradó -jelentős mértékben elmaradó - vizuomotorosan retardált -
............................................................................................................................
Ábrázolás: Korának megfelelő - elfogadható - jelentősen elmaradó - firka szintű ....................................................................................................................
Írás: A tanult betűket leírja, másolja - még nem írja, másolja, vonalközbe jól - nem jól helyezi. Betűalakítás: szabályos - egyéni felismerhető - nehezen ismerhető fel, íráskép: rendezett - rendezetlen. Szavakat - mondatokat másol - önállóan ír. Gondolati tartalmat írással képes kifejezni - életkorának megfelelően - alacsonyabb szinten - választékosan. Helyesírása: pontos - kevés hibával - sok hibával ír. Nyelvtani ismereteket, szabályokat alkalmazni tudja - nem tudja - hibásan - gyengén - írása diszgráfiás jegyeket mutat
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
Olvasás: A tanult betűket felismeri - nem ismeri fel - téveszti - felcseréli. Az összeolvasás technikáját érti - nem érti. Betűzve - szótagolva- folyamatosan - hangsúlyosan - hangsúly nélkül - akadozva - lassú tempóban - megfelelő tempóban - szavakat - mondatokat - szöveget olvas. Sok hibával - kevés hibával olvas - olvasása diszlexiás tüneteket mutat
..............................................................................................................................
Szövegértés: Az olvasottakat megérti - nem érti - összefüggően elmondja - kérdésekre válaszol - részben érti - kérdésekre részben válaszol - elmondani nem tudja
..............................................................................................................................
Számolás: Mennyiség és számfogalma osztályfokának megfelelő - attól elmarad. Alapműveleteket osztályfoka szintjén önállóan - jól - hibásan - csak segítséggel -alacsonyabb szinten végez. Számoláshoz eszközt használ - nem használ - néha használ. Egyszerű szöveges feladatot megold - segítséggel old meg - nem old meg. Diszkalkuliás jegyeket mutat.
..............................................................................................................................
Taníthatóság: Az általános iskola tantervi követelményei szerint. - Sajátos nevelési igényű tanulók tantervi követelményei szerint. - Általános iskolában - integráltan - sajátos nevelési igényű tanulók oktatására kijelölt általános iskolában.
Különleges gondozásra jogosult - nem jogosult. Ennek feltételei jelenlegi elhelyezése mellett biztosítottak.
A Szakértői véleményben javasoltak módosítása - nem szükséges - szükséges - magántanulói státuszt javaslunk.
Módosítás:.............................................................................................................
Következő kontrollvizsgálat éve: ................................................tanév.
......................................... Ph ........................................
Pszichológus - gyógypedagógus Igazgató