1. Személyes adatok

  • Név
  • Kor
  • Lakcím
  • Együttműködő személy (gyermeknél a szülő)

2. Jelen állapot

  • Probléma vázolása, amivel hozzánk került

          - szomatikus megközelítés
          - pszichés megközelítés
          - szociális megközelítés

3. Családi anamnézis

  • Szülők, testvérek, azon rokonok, akikkel egy térben él

          - életkoruk
          - halálesemény (ami mélyen érinthette a gyermeket)
          - egészségi állapotuk
          - klienshez fűződő viszonyuk

  • Szülők házassága
  • Testvér neme, életkora, tevékenysége, egészségi állapota, pszichés státusza
  • Család szociális helyzete

4. Egyéni anamnézis

  • Várt gyermek-e, mindketten várták-e
  • Volt-e a terhesség alatt olyan behatás, amely említésre méltó a szülők szerint
  • Perinatális (születés körüli) történések
  • Szülés körülményei
  • Táplálás
  • Mikor kezdett járni, beszélni
  • Mikor lett szobatiszta
  • Gyermekkori betegségek
  • Kisgyermekkor szokásai

          - szomatikus, pszichés jellegű történések, melyeket a szülők említésre

             méltónak tartanak (pl.: bepisilés, szorongás…)

  • Felnevelkedés körülményei
  • Intézményes nevelés

          - Járt-e bölcsibe, ha igen, mikortól.
          - Járt-e óvodába, ha igen mikortól
          - kedvenc érdeklődési területei, volt-e ellene jogi eljárás, volt-e büntetve, volt-e áldozat

  • Baleset, kórházi ellátás
  • Viselkedés illetve teljesítményzavarral kezelték-e a gyermeket

          - ha igen, anyagokat begyűjteni, de azokat kellő fenntartással kezelni

  • Premorbid személyiségjellemzők

          - társas kapcsolatok minősége
          - mennyire szűk vagy tág a kortárscsoport
          - mennyire felszínes vagy mély kapcsolatok

  • Szabadidős tevékenység

- társakkal vagy egyedül tölti az idejét

  • Jellegzetes szokások
  • Milyen az uralkodó hangulata, érzelmei, temperamentuma

          - szülő véleménye
          - kliens véleménye önmagáról
          - saját megfigyelésem erről

  • Étkezési szokások, szerfogyasztások
  • Mik foglalkoztatják
  • Milyen az állapotbelátása
  • Zavarja-e az állapota

5. Pszichés státusz elemei

  • Általános megjelenés

          - Öltözet, testalkat

  • Magatartás

          - kooperál-ellenáll
          - figyelmes-figyelmetlen
          - pozitív-agresszív
          - őszinte-nem őszinte
          - megnyerő-antipatikus

6. Pszichomotilitás, mimika

  • Járás
  • Vannak-e tipikus mozdulatok, ha igen, milyenek
  • Élénk, lassú
  • Mimika milyensége

7. Kognitív funkciók

  • Figyelem: mit vesz észre
  • Emlékezet
  • Általános ismeret
  • Intelligencia
  • Gondolkodás megismerése

          - gondolkodás alakisága:
          - beszélgetés áramlása,
          - asszociáció,
          - érzelmi töltés,
          - spontenaitás,
          - reakcióidő
          - szegényes vagy merev
          - tartalmi aspektus:
          - kóros vonatkozások
          - túlértékelés
          - téveszme
          - félreértelmezés

8. Érzelmi-hangulati élet

  • Emelkedett, eufórikus
  • Depressziós
  • Ingerlékeny
  • Látható düh, félelem, szorongás, labilitás

Beküldte: Tóth Zsuzsanna


Dokumentumok

dokumentumokDokumentumaink segítséget nyújtanak, ha szükséged van rá a munkád során. Vedd figyelembe, te is segíthetsz másoknak, ha publikálsz itt cikkeket!

Témakörök

temakorokA honlap megpróbálja összegyűjteni a fejlesztéshez, gyógypedagógiai és logopédiai munkához szükséges anyagokat. Tegyél te is azért, hogy minél több anyagot találjanak itt az érdeklődők.

Segítségnyújtás

segitsegHa kérdése van, a fórumban megkérdezheti és a megfelelő szakember megpróbál segíteni Önnek!

Fórum

forumfórum az a hely, ahol meg lehet beszélni a problémákat. Mindenkit várunk oda, akinek kérdése van vagy segítséget szeretne nyújtani másoknak.